۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

بامیان و نداشتن طب عدلی

جسد خانمی که چهل روزقبل درساحات ولسوالی کهمرد بامیان گم شده بود، ازداخل دریا (رودخانه) پیدا شده و جهت تکمیل معاینات طب عدلی به شفاخانه مرکزبامیان انتقال یافته بود. اما شفاخانه ولایتی بامیان طب عدلی ندارد وازپذیرش جسد امتناع ورزیده بود.
ازطرفی افسرپولیسی که همراه جسد بود میگفت که شوهرمقتول آدم مفلسی است و یک قران پول درجیب ندارد که باهزینه خود جسد را به کابل ببرد.
خلاصه جسد مانده بود و هزاران سوال بی پاسخ که اگرطب عدلی وجود میداشت، میتوانست به بعضی ازآنان جواب بدهد.
چه بسا مواردی که به علت نبود طب عدلی دربامیان، به اشتباه قضاوت میشوند و خورجین چرمین قضای این ولایت را سنگین ترمیکنند. آنوقت ما خوشحالیم که وزیرعدلیه ازخودمان بوده و چهارسال درکرسی وزارت تکیه زده است و حالا ازاینکه پارلمان به او رأی اعتماد نداده، عصبانی هستیم.
ما که ناحق گلایه میکنیم. جناب وزیرازدایکندی است و درزمان وزارت ایشان، مردم دایکندی ازدست فسادی که درمحکمه این ولایت وجود داشت، چنان به ستوه آمدند که قاضی صاحب را تا سرحد مرگ لت و کوب کردند.
وزیرصاحب برای مردم ولایت خودش چقدرکارکرد که برای ما کند.

۲ نظر:

مسلم نظری گفت...

مهراین عزیز درود و سلام های فراوان از سر زمین غربت برشما و شهروندان شهر خدایان تقدیم باد.
دستگاه قضای کاملا مستقل است و وزارت عدلیه هیج گونه صلاحیت ندارد تا در امور اداری اش دخالت کند.در مورد نبود طب عدلی در بامیان با ید گفت گه هنوز در شهر های کلان و شفاخانه ها طب عدلی به طور دایم وجود ندارد چه برسد به شفاخانه کوچک بامیان وزارت عدلیه با بودجه که در اختیار دارد اگر تمام فعالیت هایش را روی طب عدلی متمرکز بسازد نمیتواند در تمام شفاخانه ها طب عدلی مستقر کند و حقوق برای انها بپردازد بهتر است بجای متهم نمودن وزیر ریشههای مشکلات را جوستجو نمایم.. موفق و سر بلند باشید

Saki گفت...

رئیس بیمارستان بامیان یا خانمی که والی بامیان هستند، چه کاره اند؟ تا هنوز یک پزشک قانونی در آنجا ندارید! خیلی کم کاری می کنند والا.