۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

قصه ما و پیرما

ما مریدان رو به سوی کعبه چون آریم چون روبه سوی خانه خمـــــــاردارد پیـــــــــــرما درسفرهایم به نقاط مختلف هزارستان، به عکسهای متعددی ازآیت الله خامنه ای رهبرایران برخورده ام که زینت بخش منابر، خانه ها، دکانها و حتی موترهای بعضی ازمردم محل بوده اند و شاهد ارادت خاصی بوده ام که مریدان حضرت ایشان به نام مبارک حضرت مستطاب دارند. اما اخیراً گوشه هایی اززندگی خصوصی و دارایی های آیت الله خامنه ای درمقاله ای ازمحسن مخملباف فیلمسازمعروف ایرانی انعکاس یافته است. برای من که واقعا تکان دهنده بودند. گیریم که نیمی ازآنچه نوشته شده، دروغ است و قدری هم غلو شده است. اما ازقدیم گفته اند که: "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها". اگرفیصدی بسیاری کمی ازمعلومات داده شده راست باشد، کلاه اسلام با اینگونه دولت داری پس معرکه است... اما نمیدانم آن عده ازبامیانی هایی که عکس های خامنه ای را روی قالین های نفیس بافته و زینت دیوارهای خود کرده اند، ازخواندن این گزارش چه حالی پیدا میکنند؟ آیا بازهم حاضرند برای سلامتی و طول عمرآیت الله، بعد ازهرنماز و هرمجلس، سه مرتبه صلوات بگویند و فریاد بزنند که: "خدایا، خدایا، ازعمرما بکاه و برعمررهبرافزا". کسی نیست ازاینها بپرسد که ای عزیزدل انگیزکه یک ماه معاشت را داده ای و این قالین عکس حاج آقا را خریده ای، هیچ میدانی که حضرت حضرت آیت الله درحدود صد اسب دارد که قیمت یکی ازآنها هفت میلیون دالراست؟ تویی که نتوانسته ای درپنجاه سال عمرت یک باربه زیارت امام هشتم ات به مشهد بروی، حضرت حاج آقا صد روزسال را درسفراست و میانگین مخارج یک روزسفرش درحدود پنجاه میلیون تومان (معادل دوونیم میلیون افغانی) است؟ وهرجا میرود، اسبش را با طیاره (೧೩೦) انتقال میدهند. تودرخرابه ای بنام خانه قسمی زندگی میکنی که قیمت تشناب خانه حاج آقا میتواند هزارتای آنرا آباد کند، اما قیمت آسانسور(زینه برقی) زیرزمین خانه جناب پنچ میلیون دالراست. تویی که تمام سرمایه ات ازدوهزاردالرتجاوزنمیکند، به حاج آقایی اقتدا میکنی که سی میلیارد دالرسرمایه دارد. شاید باورنکنی وازاین سطورسخت برآشفته باشی، اما یک باراین گزارش را به طورکامل بخوان و بعد قضاوت کن
.

۱۳ نظر:

هموطن گفت...

هموطن گرامی ! ضمن تقديرازنوشته های زيبا وپرمعنای شما.. آخرين اخباروحوادث مسيرمهاجرت هموطنان ما به کشوراستراليا وهمچنين چگونگی اخذ ويزای کشوراندونزيا را ميتوانيد دروبلاگ ما بخوانيد. منتظرقدم های سبزشما دروبلاگ هستيم . با تشکر

ناشناس گفت...

با سلام
متاسفانه لینک گزارش را نتوانستم باز کنم تا مطلب آقای مخملباف رو بطور کامل بخوانم.
اما خوب با این حرفهایی هم که نوشتید موافق نیستم.
در مواردی که آورده بودید از دارایی های آقای خامنه ای گفتید، آوردید که ایشان 100 اسب دارد که قیمت یکی از آنها فقط 7 میلیون دالر است. و یا اینکه اسبش را با طیاره به سفر می برد.
به درستی و غلطی این مطلب کار نداریم، بیاییم از روی عقل نتیجه گیری کنیم.
به نظر شما این عاقلانه است که کسی که مالک یک کشور است و تمام مملکت در دست اوست، بدنبال اسب 700 میلیون دالری باشد. اولین این که کدام اسب 700 میلیون دالر است؟ دوم اگر هم باشد، مطمئنا در ایران نمی باشد و حتما از خارج از ایران خریداری شده است. نه یکی 100 تا. پس قبل از شما باید خارجی ها مطلع میشدند. و اگر انها میفهمیدند مطمئن باش قبل از شما به همه خبر میدادند. اینطور زندگی و خوشگذارنی ها را رؤسای دولتهای غربی انجام میدهند نه دولتهای اسلامی.
بله بعد در مورد سفرهای 100 روزه آقا نوشته بودید که خرج یک روز سفرش 50 میلیون تومان میشود.
اگر ایشان 100 روز در سفر بودن و هر روزش 50 میلیون تومان خرج کند، نتیجه میگیریم که دیگر وقتی برای رسیدگی به امور مملکت را ندارند و همیشه در حال خوشگذارنی هستند. با این اوصاف من نمیدانم که چرا انگلیس و آمریکا و اسرائیل از یک انسان خوشگذارن و بی بندوبار اینقدر می ترسند.
بنابراین نمی توان چشم بسته چیز را خواند و قبول کرد. در ضمن ما ملاکمان اسلام است و مسلمانیم و افرادی که در لباس اسلام بیایند و خیانت کنند آنها را شیطان می بینیم نه مسلمان. و بخاطر آنها دین خود را ضایع نمی کنیم. چون ملاک برتری در نزد خدا تقواست. و من هم از آقای خامنه ای تاکنون مشکلی ندیدم، البته باید این را در نظر داشت که ایشان انسان هستند نه معصوم.

محمد نعیم دهقان زاده گفت...

من گزارش محسن مخملباف را چند روز قبل خواندم و حین خواندن آن با خود میگفتم "نوش جانت آقای خامنه ای"!راستی وقتی نامه های محسن مخملباف به خامنه ای را خواندم تصور کردم رازهای بیت خامنه ای ممکن است کم و بیش مبالغه شده باشد. راستی تا زمانیکه در بامیان بودم مردم عکسهای خامنه ای را زینت بخش خانه ها و دوکانهای شان نمیکردند. حتی عکسهای آیت الله خمینی نیز کم شده بود و تعداد اندک مردم (عمدتا قبیله نور!!!) به عکسهای شان چسپیده بودند. سنگر مقاومت را حفظ کنید. امید است از سرمای طاقت فرسای بامیان لذت ببرید!

ناشناس گفت...

اینکه گفتید "قبیله نور" عکسهای آقای خامنه ای را نصب می کنند چنین چیزی خاصی نیست. دربین هرقبیله عکس ایشان را کم وبیش می توان یافت. اما اینکه شما زیاد به جان قبیله نور چسپیده ای یکبار سررا درگریبان خودتان هم بیاندازید آیا همپیمانی با وپیروی از ملا عمرو سیاف و افغان ملتیها بهتر است یاآقای خامنه ای؟ ایا قاضی حسین احمد و مولانافضل الرحمن بهتر است یا آقای خامنه ای؟ من به عنوان مقایسه نوشتم تاوجدان خواب رفته ای تو بیدارشود درغیرآن مادرافغانستان زندگی میکنیم و منافع و خواستهای خودرا داریم ماراچه کار به دیگران؟

ناشناس گفت...

سلام من نوشته هایتان را خواندم چیزی را که شما یا آقای مخملباف در باره آقای خامنه ای نوشته اید در این مورد من با آقای ناشناس موافق هستم و اگر خود جناب شما هم به عنوان یک آدم عاقل و بالغ بدون ملاحظه به این موضوع فکر کنید مطمینا باور نمیکنید اما خوب زنده گی یک رهبر در هر کشوری با زنده گی عادی من وشما فرق میکند.

حق گویک گفت...

سلام جناب ججت الاسلام والمسلمین آقای محمد مهدی مهرآیین حفظ کم الله تعالی انشاالله من با شما موافق نیستم جناب شما هم که آخوند هستید وتا چند مدت قبل از این نام نان میل میفرمودید چه شد که حالا اینطور موضع گرفته ای عزیز دل برادر! انشاالله که آینده خوبی داشته باشی.
اگر به من جواب بدهید افتخار میبخشید.

ناشناس گفت...

در این فکرم که مردم بامیان و جاغوری خیلی ایرانی زده هستند و عکس می چسپانند. منابع غربی هم لیستی را منتشر کرده اند که باید بخوانید و احتمالا لیست مخملباف هم اکثرا درست است.

بامیانی اصیل

ناشناس گفت...

با سلام
به نظر من ارزش اسلام خیلی بالا تر است از این که من و تو بخاطر حرف کسی که معلوم نیست از کجا تغذیه میشود و پشتش به کجا گرم است، به جان هم بیوفتیم و بجای اینکه از مولای متقین پیروی کنیم عروسک خیمه شب بازی بیگانگان مخصوصا اروپاییان و امریکاییها شوم.
هرچند که این مطالبی گه آمده اشتباه است اما با در نظر گرفتن اینکه اگر هم یک هزارم درصد این مطالب حقیقت داشته باشد باز هم ما عکس یک شیعه و فرزند زهرا(سلام الله علیها) را بر در و دیوار خانه و شهرمان نصب میکنیم، یا شاید دلمان میخواهد که دینمان را با تصاویر بازیگران زن هالیود و بالیود عوض کنیم و شاید نه از یک مشته کمونیسم که تمام افکارشان این است که اسلام را از بین ببرند پیروی کنیم.
پس امام حسین(علیه السلام) برای چه شهید شد، آیا کسانی نبودند که در آن زمان امامشان را به گندمی فروختن و قاتل جان امام شدند.
ما به کدامین سوی بدین شتابان میرویم.

ناشناس گفت...

19-Jan-10 [13:5] خارجی - انتشار لیست پول نقد مقامات جمهوری اسلامی در بانک‌های جهان
PNA - شبکه تلویزیونی C.N.N در گزارشی که روی سایت این شبکه قرار دارد، اعلام كرد به لیستی از پول مقامات و رهبران جمهوری اسلامی در خارج از كشور دست یافته است.


گفته شد كه این اطلاعات توسط یکی از کارکنان ایرانی در بانک‌های کشور مالزی به دستش رسیده است.



C.N.Nضمن تشکر از این فرد ایرانی که نام وی را اعلام نکرده است، لیست مورد بحث را انتشار داده است که به شرح زیر است:

1ـ غلام حسین الهام: 25 ‌میلیون دلار در دوبی،13 میلیون دلار در ترکیه، 17 میلیون دلار درسوئیس،0.7 میلیون دلار در بیروت
2 ـ س. ح. پناهی: 11 میلیون دلار در بانک اسلامی شریعت، 4 میلیون یورو در مالزی
3 ـ مسعود کاظمی: 45 میلیون دلار در آلمان، 4.2 میلیون دلار در دوبی
4ـ علی هاشمی بهرامیان: 5.2‌میلیون دلاردر کویت،11 میلیون یورو در بلژیک، 23 میلیون دلار در دوبی و مبلغی نامشخص در الناخال کمپانی
5 ـ محمد محمدی: 12‌میلیون دلار در دوبی، 17 میلیون دلار در کویت، 8 میلیون یورو درترکیه
6 ـ مهدی احمدی نژاد: 18 میلیون یورو در بلژیک،45 میلیون یورو در سوئیس،44 میلیون دلار دربانک اسلامی شریعت
7ـ نازیه خامنه‌ا‌ی:7 میلیون دلار در ترکیه،56 میلیون یورو در آلمان،122 میلیون پوند درگریت انگلیس
8 ـ صادق محصولی:14 میلیون یورو در امارات متحده عربی، 24 میلیون دلار در ترکیه، 3 میلیون یورو درمالزی
9 ـ مجتبی خامنه‌ای: 1 بیلیون پوند در گرین انگلیس( احتمالا بلوکه شده است)، 2.2 بیلیون یورو در آلمان، 766 میلیون دلار در قطر، مبلغی نامشخص در بانک سوئیس.
10 ـ حسین معادی خواه: 15 میلیون دلار در کویت، 45 میلیون یورو در استرالیا، 7 میلیون دلار در امارات متحده عربی

ناشناس گفت...

11 ـ عیسی کلانتری: 3.2 میلیون یورو در بلژیک، 1.2 میلیون دلار در ایتالیا
12 ـ حسین طائب: 122 میلیون دلار در امارات عربی، 42 میلیون یورو در ایتالیا
13 ـ مسعود حجاریان کاشانی: 92 میلیون دلاردر استرالیا،13.7 میلیون دلاردر قطر
14 ـ سردار احمد وحیدی: 32 میلیون دلار در امارات متحده عربی،65 میلیون دلار در ترکیه، 122 میلیون دلار در آلمان( احتمالا بلوکه شده)
15 ـ عباس کدخدائی: 2.5 میلیون دلار درایتالیا،7.1 میلیون دلاردر کویت، 3.2 میلیون دلار دوبی
16 ـ مجتبی مصباح یزدی: 184 میلیون دلار در دوبی، 221 میلیون دلار الناخال کمپانی،55 میلیون یورو در اسپانیا
17 ـ علی مصباح یزدی: 45 میلیون دلار امارات متحده عربی، 17 میلیون دلار در ترکیه، 65 میلیون پوند دربانک انگلیس،75 میلیون دلار در افریقای جنوبی، 110 میلیون یورو در آلمان
18 ـ حسین فیروز آبادی: 320 میلیون دلار در مالزی، 65 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 103 میلیون دلار در کویت، 17 میلیون دلارترکیه،...
19 ـ پرویز فاتح: 16 میلیون دلار ترکیه، 5.2 میلیون یورو در ترکیه، 22 میلیون دلار سوئیس
20 ـ حسین شاجونی: 66.5 میلیون دلار در دوبی، 39 میلیون دلار در کویت، 11.2 میلیون دلار در بیروت، 8 میلیون دلار مالزی
21: ح. عسگراولادی: 172 میلیون دلار در بلژیک، 120 میلیون یورو در آلمان، 420 میلیون دلار درالناخال کمپانی، 42 میلیون دلار در ترکیه، 219 میلیون دلار در مالزی

ناشناس گفت...

22 ـ حسین جنتی: 228 میلیون دلار دوبی، مبلغی نا مشخص در بانک سوئیس و مبلغی نا مشخص دربانکی در ترکیه، 200میلیون دلار در مالزی، 150 میلیارد دلار در زاپنف، 32 میلیون دلار در مالزی
23ـ سکینه خامنه‌ای 25 میلیون دلار در مالزی، 14 میلیارد دلاردر قطر، 112 میلیون دلار در دوبی
24ـ اسفندیار رحیم مشایخی: 5.2 میلیون دلار در آلمان، 32 میلیون دلار درایتالیا، 41 میلیون دلار دردوبی
25 ـ ح. محمدی اقائی: 48.4 میلیون دلار در دوبی، 2.4 میلیون دلار دربیروت،56 میلیون یورو در اسپانیا
26 ـ علی اکبر ولایتی: 244 میلیون یورو در آلمان، 6 میلیون یورو در استرالیا، 56 میلیون دلار در مالزی
27 ـ محمد محمدی ریشهری:241 میلیون دلار الناخال کمپانی، 121 میلیون دلار دردوبی، 48 میلیون دلار درآلمان، 43 میلیون دلار درایتالیا
28ـ محسن هاشمی بهرامانی: 35 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 56 میلیون دلار در بلژیک
29 ـ محسن هاشمی ثمره: 11 میلیون دلار در قطر، 5.9 میلیون دلار درمالزی
30 ـ علی لاریجانی: 185 میلیون یورو در استرالیا، 16 میلیون یورو در امارات متحده عربی، 112 میلیون یورو در مالزی
31 ـ عباس آخوندی: 9 میلیون دلار در امارات متحده عربی، 502 میلیون دلار در بانک بیروت
32 ـ محسن رفیق دوست، 129 میلیون دلار در بلژیک، 44 میلیون دلار درکویت، 92 میلیون دلاردر کویت
33ـ حمید حسینی:30 میلیون دلارمالزی، 82 میلیون یورو در اسپانیا
34 ـ محمد حسینی:14 میلیون دلار در ایلات متحده عربی، 7 میلیوت دلار در کویت، 3 میلیون دلار درترکیه، 11 میلیون پوند در....
35 ـ محمود حسینی: 3.2 میلیون دلار درترکیه، 11.4 میلیون دلار در کویت

ناشناس گفت...

36 ـ مجتبی هاشمی ثمره:28 میلیون دلار در اسپانیا، 76 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 124 میلیون دلار در مالزی
37 ـ کامران دانشجو: 76 میلیون دلار اروپا،7.2 میلیون دلار در مالزی
38 ـ احمد رضا رادان: 98 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 65 میلیون دلار در کویت، 121 میلیون دلار در افریقای جنوبی
39 ـ یدالئه جوانی: 22 میلیون دلار در ایلات متحده عربی،5 میلیون دلار درهند،23 میلیون دلار در پرتغال
40 ـ غلام رضا فیاض: 65 میلیون دلار در مالزی، 40.9 میلیون دلار در کویت
41 ـ رضا فیاض: 23 میلیون دلار در ایالات متحده عربی،17 میلیون دلار در ترکیه، 7 میلیون دلار در ایتالیا
42 ـ علی مباشری: 12 میلیون دلار در بلژیک، 19 میلیون دلار در مالزی، 42 میلیون دلار در کویت
43 ـ محمد نقدی: 142 میلیون یورو در ایالات متحده عربی،24 میلیون دلار در ایالات متحده عربی،66 میلیون دلار در مالزی
44 ـ فرهاد دانشجو: 2.3 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 5.6 میلیون دلار در ترکیه
45 ـ خسرو دانشجو:11 میلیون دلار در ترکیه، 7 میلیون دار در جمهوری چک
46 ـ حمیدی حسینی: 4.2 میلیون در مالزی، 28 میلیون در ایالات متحده عربی
47 ـ محمد باقری خرازی: 120میلیون دلار در لبنان،86 میلیون دلار در ایالات متحده عربی،42 میلیون دلار در برکلی بانک آفریقای جنوبی
48 ـ مهدی هاشمی ثمره: 5.7 میلیون دلار در ترکیه، 44 میلیون دلار در کویت
49 ـ حمید رسائی: 62 میلیون دلار در مجارستان، 32 میلیون یورو در آلمان، 18 میلیو پوند در انگلیس، 14 میلیون دلار در امارات متحده عربی
50 حسین موسوی اردبیلی: 21 میلیون دلار در کویت، 110 کیلیون دلار در ایالات متحده عربی، 32 نیلیون دلار در مالزی

ناشناس گفت...

51ـ علی مبشری: 7 میلیون یورو در استرالیا، 22.4 میلیون الار در ایالات متحده عربی
52 ـ حسین شریعتمداری: 225 میلیوت دلار در ایالات متحده عربی، 54 میلیون دلار در آلاناخل کمپانی، 65 میلیون یورو در ح.س. ب. س، بانک انگلیس
53 ـ حسین شاهمرادی: 56 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 64 میلیون دلار در مالزی،7 میلیون دلار درهند
54 ـ کامران دانشجو: 24 میلیون دلار در ژاپن، 43 میلیون دلار در مالزی
55ـ داوود احمدی نژاد: 55 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 48 میلیون یورو در ایالات متحده عربی، 8 میلیون دلار در بانک پترزبورگ روسیه
56 ـ عبدالله عراقی: 84 میلیون دلار در ایالات متحده عربی، 127 میلیون دلار در لبنان، 67 میلیون دلار درمالزی، مبلغی نا مشخص در بانک سوئیس
57 ـ بهاالدین حسینی هاشمی: 45 میلیون دلار در ایالات متحده عربی،80 میلیون دلار در مالزی
58 ـ محی الدین فاضل هرندی: 52 میلیون دلار درعمان، 45 میلیون دلار در عربستان سعودی
59 ـ احمد جنتی: 450 میلیون یورو در بلژیک، 143 میلیون دلار در الناخل کمپانی، 124 میلیون دلار در ایالات متخده عربی، 267 میلیون دلار در مالزی، 118 میلیون دلار در آفریقای جنوبی و مبلغی نامشخص در بانک سوئیس
60 ـ علی جنتی:35 میلیون دلار در ایالات متحده عربی،155 میلیون دلار در ترکیه، 55 میلیون دلار در آلمان، مبلغ نا مشخص در بانک سوئیس
61 ـمرتضی رفیق دوست: 120 میلیون یورو در آلمان، مبلغی نا مشخص در بانک سوئد
63 ـ م. ح.پارسا: 43 میلیون دلار در ترکیه، 12 میلیون دلار در مالزی،
64 ـ فاطمه عسگر اولادی: 43 میلیون دلار در قطر، 16 میلیون دلار در ترکیه
65 ـ علی اکبر محتشمی: 125 میلیون دلار در شاترجه، 85 میلیون دلار در کویت، 200 میلیون دلار در مالزی، مبلغ نانشخص در بانک سوئیس
66 ـ یاسر بهرامانی هاشمی: 22 میلیون یورو در آلمان، 12 میلیون یورو در استرالیا، 14 میلیون دلار در ایالات متحده عربی
67 ـ غلام علی حداد عادل:12 میلیون دلار در ترکیه، 2.4 میلیون دلار در مالزی، 43 میلیون دلار در ایالات متحده عربی