۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

افشاررا جاودانه کنیم

یاد آوری افشاربرایم درد آور است. آنقدرکه دیگردل و دماغ نوشتن را هم ازمن میگیرد. فقط گرییدم. من که حادثات زیادی ازاین قبیل را درمزار تجربه کردم، شاید بهترازسایرین بتوانم عمق این فاجعه را درک کنم.
اما افشارهمیشه افشارخواهد ماند وباید بماند. افشاربرشی کوتاه ازسرنوشت محتوم هزاره ها درخراب آبادی بنام افغانستان است. اما بیایید نگذاریم این روند به سرنوشت سیزیفی مان تبدیل شود. بیایید هوشیارباشیم و نگذاریم افشارهای دیگربرایمان رقم بخورد. دوست و دشمن خود را بشناسیم و بدانیم به کدام سو روان هستیم...

۵ نظر:

عزیز فرهمند گفت...

مهرآیین عزیز سلام وبلاگت را خواندم زیباو‍سلیس مینویسی مخصوصا ضحاک درسکوت را که درجمهوری سکوت نشرشده است خواندم زیبا نوشته بودی وماآنرا درشماره جدید نشریه تفاهم نیز به دست نشر رسانیده ایم.
درباره فاجعه افشار باید گفت که آن اهریمنان ددمنش که این حادثه ضد انسانی و نسل کشی را درافشار رقم زدنددر حقیقت به صفت های ضد انسانی و تعصبات فاشیستی خود مهر تایید گذاشتند وحالا باید بدانند که دوران شان به سر آمده است و مردم افغانستان بیدارند وهوشیار ودیگر هیچ فردی نمیتواند بنام های مختلف در بین این مردم تفرقه ایجاد نماید ودیگر اینکه باید جانیان فاجعه افشار به سزای اعمال ضد انسانی شان رسانیده شوند.
موفق وکامیاب باشی.
امیدوارم به من هم سر بزنی.

لیاقتعلی افتخاری گفت...

تشکر از شما برادر! فکر می کنم قضیه افشار هنوز برای تعداد کثیر مردم ما مبهم است. یعنی آنها نمیدانند دقیقا کیها و کدام عناصر در ارتکاب این جنایت هولناک دست داشتند. کاش این قضیه بطور گسترده موشکافی میگردید و مردم ما از چند و چوند کامل این قضیه باخبر میشدند.

dawod naziry گفت...

آقای مهرآین سلام وقتی زیبای داشتم ازاینکه ویب زیباوپرمحتوای شمارادیدم واحساس عمیق شمارادرساحل واقعیت های گزشته دریافتم این یک سخن واقعی درسرگزشت مامردم است باید ببنم منشئا ان چیست وازکجاشد.

اشتعال وبیداری گفت...

سلام
از یک آشنای غریب که آمده بود تا شاید دوست دیرینه ای را عیادت کند .
اما دست غدار روزگار عقل منفعت طلب و فطرت عجولی که برای خمیر مایه این انسان سرشتند اورا از این فیض بازداشت چه بسا عمر کفافی کند ودیرگاهی بگذرد وگذری بر دیار پر افتخار اجدادی مانبر بلندای ستیغ بامیان همیشه سربلند فراز آییم وندای جان بخش آزادی از بند اسارت دون مایگان وطن فروش را سر دهیم ودست در دست هم بدور از هرگونه لیدر پرستی و قومیت گرایی به آبادانی و آزادی سرزمین پر افتخارمان بپردازیم واین بر نمیتابد مگر به دست اندیشه وران امروز وقلم فرسایان عرصه فکر( کیبورد فرسایان عرصه دنیای مجازی)بیایید دست دهیم به مهر و بگذریم از خود برای موطن خود.
مهر آیین عزیز تراوشات قلمی شما را هر از چند گاهی توفیقی حاصل میشود وبه خوانش میگیریم امید است که فکر خلاق شما برپویایی و شکوفایی در جهت سوق دادن اندیشه های دیگران در سایه سار خرد برای آبادانی مملکت عزیزمان رقم خوردامید توفیقات شایان شماراخواستاریم. سید سلیمان حسینی
www.sulaiman.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز تازه بروز شدم تشریف بیاورید