۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

کنفرانس گزارشدهی بامیان

دورپنجم کنفرانس گزارشدهی دولت به ملت (البته قشرخاصی ازملت)دربامیان، دیروزآغازشد. قراراست سه روزادامه یابد. دیروزسکتورهای معارف و مصؤنیت اجتماعی گزارش دادند. ازمیانشان، مثل همیشه گزارش ریاست صحت عامه بهترین بود و من بسیارپسندیدم. داکتراحسان الله شهیرآدم مبتکروفعالی است. یک درگیری کوچک هم بین گرداننده محفل (نجفی رئیس تخنیک ولایت) ویک خبرنگارپیش آمد که ما مجبورش کردیم درحضورجمع ازخبرنگارمعذرت بخواهد. من ازکارکردهای دوستم نجیب اخلاقی آمرجوانان بامیان سخت ناراضی بودم و سوالات زیادی کردم، اما او کابل بودومعاونش جواب درستی نداد. درباره این روزبیشترخواهم نوشت. دیشب یک مستند درباره نقاشی(شام آخر) اثر لئوناردوداوینچی نقاش ایتالیائی قرن پانزدهم دربی بی سی فارسی دیدم که خیلی جالب بود. دراین باره یک مطلب هم نوشتم که درجمهوری سکوت نشرخواهد شد.

۱ نظر:

امید بامیانی گفت...

سلام به محترم مهر آیین عزیز.
تشکر از گذارشان شما زیبا خواندنی است.
گذارش دهی در بامیان از سابقه بسیاری برخوردار است.
ولی در هر گذارش دهی چندموضوع مهم قابل ذکر است.
1- گذارش ها سنجیده نمی شود و والی صاحب طبق سلیقه زنانه اش کف می زند.
2- رئیس معارف و رئیس صحت عامه همیشه موفق جلوه می کند در حالیکه بزرگترین خائنین است که با سرنوشت و جان انسانها سرو کار دارد.
3- در غیاب معاون ولایت برگذار می گردد.

تشکر منتظر ادامه اش هستم