۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

کنفرانس گزارشدهی (روز سوم)

روزسوم با گزارش دهی سکتورحکومتداری آغازوپایان یافت. ابتدا قوماندان امنیه گزارش داد. یک روزقبل آمادگی گرفته بودم و سوالاتی را تهیه دیده بودم. قوماندان امنیه مثل همیشه درگپ زدن کم نیاورد و بسیارزبان بازی کرد. ازطرفی هم بسیاراستواروثابت قدم ازمواضعش دفاع میکرد. ازهمه چیزبصورت مطلق سخن میگفت. بلاخره گزارشش تمام شد و نوبت سوالات شد. مردم بیچاره جرأت سوال کردن نداشتند. جزچند خبرنگار، هیچکس دیگرسوال نداشت. سوالات زیادی ازجانب خبرنگاران مطرح شد. من هم سوالهای زیادی مطرح کردم. پرسیدم که چرا دردستگیری رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان که به اتهام اختلاس تحت تعقیب است، تعلل صورت گرفته و اجازه داده شده است که فرارکند. دوستم ظاهرنظری انتقاد صریح و بی پرده ای کرد که خیلی خوشم آمد. گفت جناب قوماندان امنیه، وقتی شما ازاتاقتان به محل کارتان میروید، چند موتربادیگارد دارید و سرعتتان هم برق آسااست. ازطرفی پولیس ترافیک هم درخدمت خودتان است نه درخدمت مردم. وقتی می آیید، قبلا راه ها بسته میشوند وتا شما تیرنشوید، بسته می مانند. این همه دبدبه و کبکبه برای چیست؟ شما خادم ملتید یا میخواهید چشم ملت را با خاک بادتان کورکنید. که قوماندان هم با زیرکی کتمان کردو گفت من هیچگاهی اینچنین نکرده ام وغیره بعد ازظهرهم گزارش عمومی سکتورحکومتداری ارائه شد که بسیاربا ارقام دقیق همراه بود. ولسوالان هم گزارش دادند که دربین شان عظیم فرید ولسوال شیبروپنجاب بهترین و دقیقترین گزارشها را داشتند و ولسوال یکاولنگ که حتی یادداشت هم نداشت ازجمله ضعیف ترین ها بود. عظیم فرید ولسوال شیبرگزارش دقیقی تهیه کرده بود
این وکیل چهارسال درسنا نماینده من بود، اما این اولین باربود که کلاه پوست اعیانی اش را میدیدم

داکتراحسان الله شهیرازجمله موفقترین رؤسای دولتی بامیان است. اوابتکارات زیادی درسکتورصحت داشته است

صدرمجلس و جایگاه عالی جنابان. دراین کنفرانس، تعداد دولتی ها ازمردم بیشتربود. گوئی برای خودشان گزارش میدادند

هیچ نظری موجود نیست: