۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

آیت الله منتظری!آزادی ات مبارک

عکس از وبلاگ ترنم آزادی
رئیسم که اهل کانادا است گفت: "امروزیکی ازآیت الله های بزرگ ایران که درانقلاب سهم داشته فوت کرده است." گفتم کی؟ گفت نمیدانم. نامش را یادم نیست. شب ازبی بی سی شنیدم که آیت الله منتظری فوت کرده است. خیلی ناراحت شدم. من آیت الله منتظری را به خاطرچند موضوع دوست داشتم. آدم عالم و دانشمندی بود. فقه را خوب میدانست. سیاستمدارشایسته ای بود. حرص اندوختن و ترس باختن نداشت. صادق بود. جاه و مقام، حرفش را نمی ساخت، شهامت اعتراف را داشت و به انسانیت احترام خاصی میگذاشت. اواخیرآ گفته بود که "حقوق اسلامی مؤمن مداراست و باید چرخشی بسوی انسان مداری نماید". آیت الله منتظری درزمان جهاد افغانستان هم، طرح های طویل المدتی برای مجاهدین افغانستان داشت و فعالیتهایی را هم سازماندهی میکرد. یادم می آید ازکودکی به او احترام خاصی داشتم، شاید بخاطراینکه پدرم اورا بسیاردوست میداشت. اوسالهای زیادی را درزندان و حبس خانگی گذراند که من مرگ او را یک رهایی میدانم. بقول پسرش "قلبی که یک عمردرد آزادی مردمش را داشت، دیگرنمی تپد".

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مهدي جان!
مرگ تراژيك آيت الله منتظري مرا هم بسيار متاثر كرد.او از تئورسين ها و مبارزين اصلي جمهوري اسلامي به همراه آيت الله خميني بود.سالها شعار بچه ها در مدارس اين بود كه "منتظري نستوه براي حفظ اسلام محافظت بفرما " اما از بخت بد؛خواسته يا ناخواسته؛ ايشان از بزرگترين قربانيان انقلاب شد. امري كه در هر انقلابي ظاهرا سرنوشت محتوم است.

محمدکبیر تابش گفت...

مهرایین عزیز سلام.
در ابتدا مرگ آیت الله منتظری را برایت تسلیت گفته بعد
نظرت رادر مورد مقاله"هزاره ها،ناکامی در قدرت سیاسی"
خوهانم.
بروزهستم تشریف بیاورید

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.